قبل از کوه‌نوردی یک لیوان شیر بنوشید

عضو انجمن پزشکی کوهستان:
اگر به شیر حساسیت ندارید قبل از کوه‌نوردی یک لیوان بنوشید

فرید رکنی عضو انجمن پزشکی کوهستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: اگر می خواهید به کوهی صعود کنید قبل از اعزام حتما یک لیوان شیر بخورید اگر به آن حساس هستید که این کار را انجام ندهید تا مشکل خاصی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: خوردن شیر قبل از کوه‌نوردی دو خاصیت دارد یکی آنکه در اثر کلسیم موجود فشار خود را پائین نگه می دارد البته برای بیماران کلیوی که قرص کلسیم مصرف می کنند احتمال دارد فشار خون آنها را بالا ببرد و دیگری اینکه به علت نوع چربی سطح کلسترول را پائین نگه می دارد.

رکنی ادامه داد: به علت وجود ویتامین های a،d در شیر این مواد لبنی برای استخوان ها و عضله ها موثر است برای همین توصیه می شود هر روز شیر استفاده شود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بیماری های قلبی و عروقی در کوهنوردان باعث تلفات در این ورزش شده است و ما هر از گاهی شاهد این ماجرا هستیم که کوهنوردانی به خاطر بی توجهی به سلامت خویش مخصوصا بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهد.

رکنی اضافه کرد: به علت وجود مواد آنتی اکسیدان در شیر و مواد لبنیاتی، بیماری های پایه قلبی و برخی سرطان ها با خوردن شیر تا حد بیشتری از مبتلا شدن فرد به آنها کاهش می دهد.

وی یاد‌آور شد: روغن های جامد و مایعی که افراد استفاده می کنند نیز برای قلبشان مضرر است بهتر است از کره نباتی استفاده شود نه اینکه کره مضر نباشد اما آسیبی که روغن های جامد و مایع به قلب می زنند کره نباتی نسبت به آنها خیلی کمتر ضربه می زند.

رکنی تاکید کرد: این توصیه ها فقط مختص کوه‌نوردان نیست دیگر ورزشکاران و یا مردمان عادی با رعایت مسائل بهداشتی می توانند از حمله های قلبی به دور باشند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به هشدارهای متخصصان امر می تواند از بروز حوادث خطرناک برای اشخاص جلوگیری کند و با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی سلامتی خود را تضمین کنند. 


منبع: کوه نوشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد